V roce 1926 předal Karel Kludský starší (1864–1927) vedení svého cirkusu svým dvěma nejstarším žijícím synům: Karlovi (1891–1967) a mladšímu Rudolfovi (1893–1960). Rodinný cirkus právě tehdy vkročil do období své závratné popularity. Karel Kludský mladší se ve vzpomínkách zpracovaných spisovatelem Václavem Cibulou upíná k roku 1926, tehdy si prý bratři Kludští salonní vozy pořídili. Jenže právě v Karlově voze restaurátoři v roce 2023 nalezli zanechané štítky řemeslníků potvrzující, že vůz byl dokončen až na podzim roku 1929.
Jisté je, komu Kludští výrobu salonních vozů zadali. Chtěli vozyluxusně zařízené a přebohatě zdobené. Bratři, proto vozy objednali u firmy Buschbaum působící v německém Hannoveru.
Ta vyrobila skvosty s pěti místnostmi včetně koupelny, vozy vybavené centrálním topením a rozvodem studené vody a výsuvnou prosklenou verandou.
Rudolfův vůz byl údajně prodán krátce po zániku cirkusu v roce 1934, jenže není známo, jaký byl jeho osud. Je však pravděpodobné, že byly identické. Odpovídající výkresy ani podobné vozy však nejsou ani v německých technických muzeích. To potvrzuje, že salonní vozy Kludských byly unikátní konstrukce, v celosvětovém měřítku jedinečné. Po smrti Karlovy manželky Elsy z maringotky zmizela část mobiliáře, např. lustr, pohovka… V roce 1977 byl dle ústních zdrojů prodej vozu zprostředkován Václavu Kočkovi. Co se poté s vozem dělo, není jasné.
Až v roce 1980 ji koupil Jan Štefan, nikoliv však od Kočků, ale od Berousků, od další slavné
cirkusové rodiny 4. září 2019 navštívili zástupci města pana Štefana a jeho
maringotku. Po její prohlídce okamžitě naplánovali, jak ji vrátit do Jirkova a nechat ji uvést do původního stavu. Radnice také ihned započala proces vedoucí k restaurátorskému průzkumu.
Ve výběrovém řízení byla vybrána firma Restaurátorské ateliéry Bárta z Hořic v Podkrkonoší. Na podzim roku 2022 započala také vyjednávání o podobě a parametrech prosklenéhopřístřešku, který by měl restaurovaný vůz v dalších desetiletích chránit.